קרטון דו גלי


התחום של ייצור אריזות קרטון מוכיח שיש סוגים שונים של פתרונות שבהם ניתן להשתמש לטובת אריזה, אחסון או בתוך שרשרת לוגיסטיקה מורכבת. במאמר הבא נתמקד בקרטון דו גלי ונבין מה מאפיין אותו

משטח שעשוי נייר יכול לשמש למגוון רחב של צרכים תעשייתיים. בראש ובראשונה, מדובר על פתרון אריזה נהדר שבאמצעותו ניתן להוביל ולשווק מוצרים. במקביל, משטחי נייר משמשים כחומרי אחסון ויש להם גם את היכולת הנדרשת כדי לבודד ולהגן על פריטים. בפועל, רוב הקרטונים בנויים משלוש שכבות של נייר שדבוקות זו לזו עם שכבה אמצעית מקופלת לצורה גלית. הצורה הגלית כולאת בתוכה חלל שמשמש לבידוד ומכאן גם היתרונות של קרטון דו גלי.

מהו קרטון דו גלי?

קרטון דו גלי מתאר משטח שבו יש שתי שכבות של קרטון גלי בין דפנות הקרטון. בעזרת קרטון דו גלי ניתן להרוויח חוזק ועמידות, בלי להתפשר על גמישות וקלות. כמו כן, הכינוי קרטון דו גלי נולד בתהליך ייצור אריזות קרטון בגלל שהוא עשוי שלוש שכבות נייר שביניהן עוד שתי שכבות של נייר גלי – עם כושר ספיגה גבוה משמעותית מזה של קופסת קרטון רגילה.

התכונות של ייצור אריזות קרטון דו גלי בשימושים שונים

הנה כמה שימושים בולטים של קרטון דו גלי ודוגמה ליתרונות של המפרט שממנו מייצרים אותו:
א. הובלות – לקרטון דו גלי ש יכולת נשיאת משקלים כבדים יותר מקופסת קרטון רגילה. היות ואין צורך בניסיון קודם על מנת ליהנות מהיתרון הזה, קרטון דו גלי משמשת לעתים קרובות לטובת הובלות דירה. בעזרת הקרטון ניתן להוביל חפצים, ציוד אישי ומכשירי חשמל ולרכז אותם בצורה מסודרת בתוך אריזה חזקה ועמידה.
ב. אחסון חפצים שבירים – אחסון ממושך של חפצים שבירים כגון זכוכיות, חרסינות וכוסות ניתן לבצע רק באמצעות קרטון דו גלי. הקופסאות שמיוצרות מקרטון דו גלי מתאימות למוצרים רגישים או כבדים וניתן להשתמש בהן גם במקומות סגורים. כמו כן, צריך להזכיר את עובי הדפנות של קופסת קרטון דו גלי ואת הדרך שבה ניתן לאחסן בתוכו חפצים שבירים וקטנים כמו קערות מרק, ואזות ואגרטלים.
ג. ביצוע דברי דואר ומשלוחים – בכל תהליך מקצועי של ייצור אריזות קרטון בודקים כיום האם ניתן להשתמש בתוצר הסופי לטובת דברי דואר ומשלוחים. ביצוע דברי דואר ומשלוחים הוא חלק בלתי נפרד מהעידן המודרני, בעיקר לאור השימוש הנרחב באתרי קניות באינטרנט. מבחינה לוגיסטית, הדרך הטובה ביותר להגן על המוצרים בשרשרת האספקה היא באמצעות קרטון דו גלי.

קרטון גלי

מה מאחסנים בתוך קרטון דו גלי?

קרטון דו גלי נחשב מעולה לאריזה ואחסון של מוצרים שונים. מלבד זכוכית וחפצים רגישים שעליה כבר הרחבנו, צריך לזכור את השימוש בקרטונים מן הסוג הזה לטובת אריזה ואחסון של מוצרי פלסטיק, צעצועים, סירים, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרים נפחיים וכן הלאה. כמו כן, קרטון דו גלי הוא לעתים קרובות הברירה המועדפת על חברות הובלה ולוגיסטיקה.

העלות המשתלמת של קרטון דו גלי

בתהליך ייצור אריזות קרטון דו גלי משתמשים בחומרי גלם יקרים יותר מאשר החומרים שבהם נעזרים בעת ייצור קרטונים רגילים. לשימוש בחומרי גלם כאלה יש גם השפעה על לקוחות הקצה, בעיקר כי מטבע הדברים הם מייקרים את הקרטונים. מצד שני, מדובר בהוצאה חד פעמית שהופכת מהר מאוד להשקעה משתלמת: משתלם יותר להשתמש בקרטון דו גלי על מנת לארוז ולאחסן חפצים שבירים, מאשר לנסות לחפש דרך לחסוך ולאחר מכן לשלם ביוקר על תיקונים או החלפות.  

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ייצור אריזות קרטון בהתאמה אישית

קרטונים לאריזה בתל אביב