קרטונים מתכלים


הקרטונים החלו את דרכם במאה האחרונה וכיום הם משומשים בכל כך הרבה תעשיות שקשה למנות את כולן: רפואה, מזון, מוצרי חשמל והרשימה עוד ארוכה. הקרטונים יכולים להיות חזקים או דקים, גמישים או קשיחים, אבל יש עוד תכונה אחת חשובה שלהם והיא יכולת המחזור שלהם.

איך נוצר קרטון?

כדי להבין מה עומד מאחורי אריזות קרטון ומדוע מדובר על אחד החומרים הכי טובים שיש, צריך להבין מה כולל תהליך הייצור שלהם. תהליך הייצור של הקרטון אינו כה פשוט והוא מתבצע במכונות די גדולות במפעלים ענקיים, כאשר הכול מתחיל מעיסת נייר. עיסת הנייר מתחממת ומעובדת יחד עם חומרים נוספים שנותנים לקרטון העתידי את המאפיינים שלו, המכבש הגדול והחם נותן לו את החספוס הגלי שלו וכמובן שניתן גם להדפיס עליו מה שרוצים. למעשה, אפשר לומר שהקרטון הוא פשוט נייר דחוס וזה מה שנותן לנו את היכולת למחזר אותו כחומר מתכלה ששומר על הסביבה.
ייצור אריזות קרטון

כיצד ממחזרים אריזות קרטון?

·         השלב הראשון במחזור אריזות קרטון הוא קודם כל ההפרדה. אם קרטונים המיועדים למחזור לא מופרדים משאר האשפה כמו כל פסולת אחרת, לדוגמת פלסטיק, זכוכית ובטריות, לא יהיה ניתן למחזר אותם.
·         זו הסיבה מדוע אפשר לראות בכל בסיס צבאי ובכל אזור משרדי קרטוניה, כאשר המטרה של קרטוניה היא לאחסן את כל הקרטונים הלא נחוצים. כולנו קונים מוצרי חשמל ופריטי אלקטרוניקה מידי פעם ואנו זורקים את הקרטונים הללו לפח, אז בפעם הבאה פשוט תשליכו אותם לקרטוניה ואל תקפלו אותם אל תוך הצפרדע הירוקה או הפח בבית.
·         כאשר הקרטונים נלקחים מהקרטוניה הם מועברים אל מפעל הקרטונים בשנית. מפעל הקרטונים יכול להמיס את הקרטונים על ידי חימום בטמפרטורה גבוהה ממש כמו שעושים לנייר ובכך הוא יכול לעשות בהם שימוש חוזר.

מה יקרה לקרטון בטבע?

אריזות קרטון בטבע יכולות לזה וללכלך אך לא מדובר על חומר שאינו מתכלה. בסופו של דבר מדובר בחומר שעשוי ברובו מנייר ולכן הקרטון יתמוסס עד אשר ייעלם, אם כי בכל מקרה המחזור שלו היא פעולה עדיפה בהרבה, תורמת יותר לסביבה ולצמצום הזבל הסביבתי שגם כך נהיה מכה קשה בשנים האחרונות.




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קרטון דו גלי

ייצור אריזות קרטון בהתאמה אישית

קרטונים לאריזה בתל אביב